iran flag

رولت مرغ پنیری با قارچ

مواد لازم

مقدار

مرغ (فیله)

6 قطعه

قارچ (خرد شده)

1 لیوان

فلفل دلمه ای

1 عدد

پیاز

2 عدد

سیر

3 عدد

پنیر پیتزا

به میزان لازم

نمک و فلفل

به میزان لازم

زرده تخم مرغ

1 عدد

برگ بو

4 عدد

آبلیمو

1 قاشق غذاخوری

آب پیاز

1 پیمانه

کرفس

به میزان لازم

هویج

1 عدد

سیر

3 حبه

پودر سیر

1 قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه  :

ابتدا فر را روشن کنید تا داغ شود. فیله های شسته شده را داخل ظرف در داری قرار داده و روی آنها آب پیاز ، هویج ، برگ بو ، آبلیمو ، فلفل دلمه ای ، 2 عدد سیر ، پودر سیر و نمک و فلفل بریزید و خوب مخلوط کرده و درپوش ظرف را قرار داده و به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

پیاز را رنده کرده و قارچ را خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه داغ شد پیاز و سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شوند سپس قارچ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد نرم شده و آب اضافی غذا کشیده شود ، پس از پخت کناری قرار دهید تا سرد شود.
روی سطح کار را کمی مرطوب کنید سپس سینه های مرغ را روی سطح کار قرار دهید و روی آنها نمک و فلفل بپاشید. مقداری از مخلوط قارچ که سرد شده است روی سینه مرغ قرار دهید و روی آن مقداری پنیر پیتزا بپاشید سپس سینه مرغ را رول کنید و با خلال چوبی در جای خود محکم نمایید ، به همین صورت تمام رول های مرغ را آماده کنید و داخل سینی فر بپیچید. روی رولت ها مقداری زرده تخم مرغ ، زعفران و در صورت تمایل کنجد بپاشید و به مدت 40 تا 60 دقیقه اجازه دهید بپزند.

نکات :

1) در صورت تمایل میتوانید رولت را داخل تابه سرخ کنید.
2) میتوانید از سایر سبزیجات دلخواه هم به همراه قارچ استفاده کنید.
3) دمای فر باید بین 180 تا 200 درجه باشد اما در فرهای مختلف ممکن است این دما متفاوت باشد.