iran flag

تاریخچه همبرگرهای مهیا

همبرگرهای مهیا یکی از محصولات محبوب صنایع غذایی مهیا می باشد.برگر از جمله موادغذایی مورد علاقه اکثر مردم جامعه‌است.

تاریخچه برگر

ادعا و روایات زیادی در مورد تاریخچه ساندویچ همبرگر و منشاء به وجود آمدن وجود دارد که البته هیچ کدام قطعی و دقیق نیستند.

 مورخان معتقدند که قدمت مصرف گوشت چرخ کرده به سوارکاران مغول برمی گردد و در قرن ۱۳ این غذا راه خود را به روسیه باز کرد و به استیک تارتار شهرت پیدا کرد.

 از طریق تجارت و مبادلاتی که از طریق دریای بالتیک صورت می گرفت این روش مصرف گوشت چرخ کرده خام به شهر هامبورگ آلمان راه پیدا کرد.

آلمانی ها تغییراتی در این غذا دادند و آن را سرخ می کردند یا به آن سوسیس اضافه می کردند.

به این ترتیب این غذا که از گوشت چرخ کرده تهیه می شد تا قرن ۱۷  به غذایی محبوب در آلمان تبدیل شده بود. با این حال اولین سند و نوشته در مورد ساندویچ همبرگر به کتاب آشپزی «هنر آشپزی جامع و کامل نوشته حنا گلاس بر می گردد که در سال ۱۷۶۳ منتشر شده است.

 در این کتاب از سوسیس همبرگر دودی صحبت می شود که از گوشت گاو چرخ کرده تهیه می شود که با فلفل، نمک، میخک، جوز هندی، سیر و … مزه دار شده است.

همبرگر در دنیا

در سال ۱۸۰۲ دیکشنری انگلیسی آکسفورد اصطلاح استیک هامبورگ یا همبرگ را اضافه کرد که از تکه ای گوشت چرخ کرده نمکی و دودی شده همراه با پیاز و دو تکه نان تهیه می شد. 

هامبورگ اولین مکانی است که همبرگر در آن درست شده است و یا الهام و منشا اصلی همبرگر از هامبورگ است اما مفهوم این ساندویچ متفاوت تر از این قضایا است و پیچیدگی بیشتری دارد.

 گوشت گاو تکه شده که باعث تهیه همبرگر می شود، در قرن 12 مورد توجه قرار گرفته شد و کم کم از طریق کشور هایی مثل روسیه رواج پیدا کرد تا اینکه بعدها وارد آلمان هم شد.

همبرگر نیمه آماده ابتدا در آمریکا معرفی شد، به سرعت جا افتاد و به یکی از نمادهای فرهنگی و غذایی جهانی تبدیل شد.

در سراسر دنیا طبق استانداردهای وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، گوشت همبرگر به عنوان «گوساله خرد شده» یا «گوشت چرخ کرده» شناخته میشود.

بایدهمبرگر از گوشت گاو تازه بدون مواد جانبی یا مواد افزودنی غیر گوشتی تهیه شود، اما وزارت کشاورزی ایالات متحده اجازه می دهد چربی گوشت گاو و ادویه ها در گوشت با برچسب "همبرگر" گنجانده شود.

همچنین، طبق قانون، همبرگر و گوشت خرد شده یا چرخ کرده گاو که به صورت تجاری به فروش می رسد نباید بیش از 30 درصد چربی داشته باشد.

15 درصد چربی به عنوان نسبت ایده آل از نظر آبدار بودن و طعم محصول پخته شده در نظر گرفته می شود.

همبرگر در ایران، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، از طریق تأثیرات غربی وارد فرهنگ غذایی شده است.

در اوایل دهه ۱۳۴۰، همبرگر وارد بازار غذای ایران شد

بلوار ناهید, خیابان جردن اولین جایی بود که همبرگر را به مبلغ 3 تومان  به مردم عرضه کرد .

همبرگرهای مهیا

همبرگرهای مهیا یکی از آیتم های پرفروش مهیاست که از گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود.

برگر معمولاً از گوشت گوساله چرخ کرده تهیه می‌شود سپس با اضافه کردن انواع ادویه‌های خاص و افزودنی های مجاز ، طعم و عطر خاصی به آن داده می‌شود سپس، گوشت‌های چرخ کرده با به روز ترین دستگاه ها بدون دخالت دست به شکل گرد در می آیند و بعد از آن برگرها را روی سینی‌های خاص قرار می‌دهند و با بهره‌گیری از قفسه‌های دارای چرخ، آنها را در تونل یا سالن منجمد می‌کنند.

توزیع محصولات مهیا

همبرگرهای مهیا پس از آماده سازی در کارخانه بصورت تخصصی بسته بندی فودگرید می شوند و با ماشین های مخصوص با حفظ زنجیره سرد به فروشگاه های و سوپرمارکت های معتبر محل زندگی شما میرسد.

انواع همبرگرهای مهیا

در شهر پروتئین مهیا انواع مختلف برگر با درصد های مختلف گوشت با توجه به سلیقه های متفاوت مصرف کنندگان در قیمت های مختلف تولید شده است.

همبرگرهای مهیا در وزن 400 گرم عرضه‌شده و حاوی 4 عدد همبرگر لذیذ است و در انواع مختلف عرضه میشود:

انواع برگر با طعم های جدید( از جمله: مرغ برگر, چیز برگر و...) در شهر پروتئین مهیا در دست تولید است.

ارزش غذایی و مواد تشکیل دهنده

فرآورده های گوشتی مهیا حاوی پروتئین و آهن است که برای ساخت و بازسازی بافت‌های بدن ضروری است و همچنین اسیدهای چرب ضروری را نیز در اختیار بدن قرار می‌دهد.

یکی از تقلبات فرآورده های گوشتی استفاده از پروتئین های گیاهی به جای گوشت است که متاسفانه در برخی از کارخانه ها استفاده می شود اما در شهر پروتئین مهیا همبرگر های مخلوط گوشت و پروتئین گیاهی با  30% گوشت قرمز که گیاهی هستند تولید شده است

که هر بسته شامل 5 عدد همبرگر 30 درصد گوشت است که این برگر های گیاهی از پروتئین گیاهی تولید شده است

این محصول از ترکیباتی مانند گوشت قرمز, پیاز, نشاسته اصلاح شده گندم, فلفل دلمه, هویج, پلی فسفات سدیم, ادویه های مخصوص و نمک بدون ید ۰.۹% تشکیل شده است.

 این ترکیبات به دلیل حضور گوشت قرمز و سایر مواد مغذی، یک منبع عالی از پروتئین گیاهی و حیوانی و مواد معدنی مانند آهن و روی هستند.

 به علاوه، این محصول حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین‌های گروه B هم هست که برای سلامتی عمومی بسیار مفید است.

در نتیجه، می‌توان ادعا کرد که این محصول با ترکیبات متنوع و ارزش غذایی بالا، یک گزینه عالی برای تأمین نیازهای غذایی افراد مختلف به حساب می آید.

با خوردن همبرگرهای مهیا پروتئین می‌تواند به بهبود سلامتی خود کمک کنید و همچنین از لذت یک وعده غذایی خوشمزه و سالم نیز برخوردار باشید.

روش پخت

همبرگر های مهیا از جمله برگرهای لذیذ بوده که به سرعت آماده می‌شود. امروزه با وجود مشغله‌های زیاد آماده‌کردن غذا از معضلات بزرگی محسوب می‌شود. این محصول دغدغه شمارا برطرف کرده و لذت آماده کردن یک ساندویچ لذیذ را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آماده کردن همبرگرهای مهیا به‌صورت ساندویچ راحت بوده و می‌توان از آن برای وعده‌غذایی کودکان در مدرسه نیز استفاده کنید.

 شما می توانید برگر های مهیا را در یک ماهیتابه در دمای حداقل 65 درجه سلسیوس سرخ کرده و یا گریل کنید در هر حالت همبرگر گوشت باید به دقت پخته شود تا از نظر بهداشتی امن باشد و از نظر طعم و عطر، خوشمزه باشد.

بعد از پخت همبرگرهای مهیا آن را در یک نان گرد قرار داده و به همراه سس‌های مختلف(کچاپ، مایونز، سس باربیکیو و سس‌های چاشنی‌دار )، سبزیجات، انواع چاشنی‌ها و ادویه‌ها (کاهو، پیاز، گوجه فرنگی و انواع پنیر و قارچ) سرو کنید.

شما می توانید با همبرگرهای مهیا انواع غذا های از جمله غذا های زیر را درست کنید:

همبرگر مخصوص/ چیز برگر/بیکن برگر/ ماشروم برگر و....

 شرایط نگهداری

همبرگر با درصد های متفاوت گوشت قرمز باید همواره تا زمان مصرف در شرایط بهداشتی و دمای درست و مطلوب نگهداری و حمل و نقل و عرضه شود. دمای لازم و مورد نیاز برای نگهداری همبرگر خام منجمد 18- می باشد.

برای جدا شدن برگر ها محصول دقایقی در دمای محیط بماند یا کمی حرارت داده شود.

در صورت یخ زدایی از انجماد مجدد آن خودداری شود.

خرید انواع برگر سالم و خوشمزه از مهیا شاپ

یکی از ویژگی های منحصر بفرد همبرگر های مهیا استفاده از مواداولیه کارخانه مهیا است,تمام فرآورده های گوشتی مهیا از کشتار روز تهیه می شود و شما می توانید با خیال راحت از مهیا شاپ همبرگرهای مهیا را خریداری کنید.